Olistica Akasha

Olistica Akasha Kontaktinformationen, Karte und Wegbeschreibungen, Kontaktformulare, Öffnungszeiten, Dienstleistungen, Bewertungen, Fotos, Videos und Ankündigungen von Olistica Akasha, Massagetherapeut/in, Erich-Weinert-Str. 138, Berlin.

Reiki Therapy - Ayurveda - Massage

Thursday Reuterkiez
Friday Prenzlauer Berg
📍Berlin, Germany

📲Bookings on line and via email or direct
🚐Mobile service for private clients & companies

Newsletter di Febbraio 📚Con questa newsletter inizio in nuovo capitolo, ogni mese sarà un’occasione per parlare di un te...
05/02/2026

Newsletter di Febbraio 📚

Con questa newsletter inizio in nuovo capitolo, ogni mese sarà un’occasione per parlare di un tema che possa essere utile non solo a me che scrivo, ma soprattutto per far nascere dei discorsi o scambi di opinioni con chi mi legge.

Oggi parliamo di “cura”.

“Prendersi cura” di sè o di un altro non implica necessariamente una condizione di malattia, ma può indicare una costante pratica di attenzione, nei confronti di sè stessi e degli altri: secondo il significato dell’espressione inglese care, che appare meno riduttivo di cure.

Antropologia Medica, Giovanni Pizza

Quando la cura entra in campo biomedico viene spesso associata ai termini “terapia” e “ guarigione”, ma quello che vorrei evidenziare è tutto ciò che viene inteso come cura fuori dall’ambito medico cioè l’occuparsi di accogliere individualità e di comprendere le diverse relazioni che permettono alla persona di raggiungere o mantenere uno stato di buona salute. Negli ultimi anni anche la biomedicina si è avvicinata all’idea che la cura non sia solo un insieme di procedure mediche, ma comprende bensì tutta una parte di cura della sfera personale dell’individuo. L’obbiettivo non è sempre la guarigione completa, ma la costruzione di un ambiente in cui la persona e la sua realtà hanno valore, dove si sente compresa e accompagnata a ritrovare uno stato funzionale non solo al completamento delle attività quotidiane per la propria sopravvivenza, ma anche per realizzare i propri desideri, aspirazioni e obbiettivi.

Il dedicare attenzione verso sè stessi o verso una persona cara è un gesto di profonda devozione, che ci fa comprendere quando essere consapevoli della realtà interna ed esterna al corpo, della propria mente e delle proprie emozioni sia qualcosa di fondamentale per raggiungere quello che chiamiamo “benessere”.

L’omeostasi, l’equilibrio ottimale è sempre una condizione precaria e che necessita costante cura per essere mantenuta. Dedicarsi a sè stesse/i, pertanto, non è solo un gesto di attenzione, ma anche di profondo interesse per il mantenimento della nostra salute in ogni aspetto della nostra esistenza: a livello fisico, mentale ed emotivo.

Perchè dedicarsi a fare questo?
Penso che l’obbiettivo principale di chi sceglie la cura sia il sentirsi bene con sè stessi e con gli altri. Per comprendere come stiamo, siamo tenuti a fare una cosa molto importante: ascoltare. Purtroppo è qualcosa che non impariamo nè sui libri di scuola, nè tantomento nella società odierna che promuove la distrazione sopra la cura, lo spiritual bypassing sopra il sentire vero, e l’anestetizzazione per lenire il dolore.

Invece, quando si aprono le porte alla cura e specialmente a quella verso noi stesse/i si scopre quanto potere ogni individuo detiene, di conoscersi, di sapere come darsi supporto e far emergere il proprio potere personale. Perchè quando stiamo bene, non siamo solo un punto di forza per noi, ma anche per le persone che abbiamo accanto.

Per concludere, penso che prendersi cura di sè sia un atto rivoluzionario, non solo perchè diventiamo consapevoli di cosa abbiamo bisogno, di cosa vogliamo e di cosa possiamo lasciar andare; ma soprattutto diventiamo responsabili e coscienti delle nostre scelte, delle nostre parole e delle nostre azioni. Diventiamo liberi, e una società di persone che si dedicano cura costruisce dei valori non solo per la vita del singolo ma anche per la collettività. E’ qualcosa che in questo momento storico è necessario, pensarci come insieme, che si prende cura di sè e dell'Altro allo stesso tempo.

📷Schwalke Studio

👉Iscriviti anche tu per ricevere la mia newsletter e offerte esclusive, scrivimi a olistica.akasha@gmail.com oppure via linktree

Felicissima di condividere questo importante traguardo raggiunto dal centro My Reiki ,onorata e orgogliosa di seguire qu...
04/02/2026

Felicissima di condividere questo importante traguardo raggiunto dal centro My Reiki ,onorata e orgogliosa di seguire questo cammino di pratica, consapevolezza e studio con voi 👏🎉 congratulazioni

Siamo felici di condividere una notizia importante per il percorso di My Reiki: il nostro ingresso in European Reiki Group (ERG).

ERG è una rete europea che mette in relazione associazioni Reiki di diversi Paesi, creando uno spazio di confronto e cooperazione su pratiche, formazione e riconoscimento pubblico, con una particolare attenzione al dialogo con le istituzioni e ai differenti contesti normativi e culturali in cui il Reiki prende forma.

Entriamo in questo spazio europeo portando con noi l’esperienza maturata nel contesto italiano, con le sue specificità culturali, giuridiche e sociali, e mettendola in dialogo con quelle di altre realtà europee. Il nostro contributo andrà verso la messa a disposizione di un posizionamento antropologico, critico e riflessivo, sviluppato nel tempo tra pratica, ricerca e formazione, come strumento di confronto e non di affermazione identitaria.

Condividiamo con ERG l’idea che il riconoscimento del Reiki si costruisca attraverso la capacità di tenere insieme pluralità di voci, attenzione ai contesti e una interlocuzione consapevole con il mondo istituzionale, senza semplificazioni e senza scorciatoie.

Grazie a ERG per l’accoglienza.
Continuiamo, insieme, questo percorso.

February Promo💝This month, couples—as well as friends and family—are warmly invited to enjoy a moment of self-care toget...
03/02/2026

February Promo💝

This month, couples—as well as friends and family—are warmly invited to enjoy a moment of self-care together.

You can purchase this special promotion with no expiration date, making it perfect as a gift or for booking a massage or Reiki treatment for yourself, distance Reiki or as a mobile service.

Check out my promo https://olisticaakasha.com/services/

To book, contact me at olistica.akasha@gmail.com or reserve your spot through the dedicated booking link.💐

27/01/2026

La pratica è quel rifugio che ti permette di attraversare gli ostacoli della vita. È ciò che ti riconnette alla tua essenza più pura.

È uno spazio di crescita e di cura, un passo alla volta. È ciò che ti ancora alla vita quando tutto intorno sembra infrangersi contro il muro della realtà.

Ritornare a sé è sempre un momento prezioso:
un ritrovarsi, un riallinearsi al proprio cammino.

Non lasciare che il caos che ti circonda definisca chi sei. Scegli ciò che senti vero, comunica ciò che il tuo cuore sente e la tua mente troverà quiete.

Con affetto,
Marta

*

Practice is a refuge that allows you to move through life’s obstacles. It reconnects you to your purest essence.

It is a space for growth and care, one step at a time. It is what keeps you grounded when everything around you feels like it’s crashing against the wall of reality.

Returning to yourself is always a precious moment—
a reunion, a realignment with your path.

Do not let the chaos around you define who you are. Choose what feels true, speak what your heart holds, and your mind will find peace.

With love,
Marta
akasha

I have some new additional dates available at the Reuterkiez Studio 📆JanuarySaturday 24th from 10 am to 1 pmMonday 26th ...
21/01/2026

I have some new additional dates available at the Reuterkiez Studio

📆January
Saturday 24th from 10 am to 1 pm
Monday 26th from 10 am to 6 pm

📆February
Tuesday 3rd February from 10 to 6 pm
Monday 16th February from 10 to 6 pm

To book, simply send an email or give me a call 🙂✨

21/01/2026

The world mirrors yourself back to you. If you love, nourish, and appreciate yourself internally it will show up in your external life. If you want more love, give more love to yourself. If you want acceptance, accept yourself.

Debbie Ford

Last available spots this month on Friday 23rd January 📚February booking open 📅Book your spot 👉
20/01/2026

Last available spots this month on Friday 23rd January 📚

February booking open 📅

Book your spot 👉

Benvenut* / Welcome I’m Marta, and I’m glad to support your wellbeing with Massage, Ayurveda and Traditional Japanese Reiki. Your journey to self-care and healing starts here. You can easily book your appointment through our online booking system, via email, or by phone. I’m here to assist you...

20/01/2026

Abhyanga Massage and Prana 💆✨🙌
akasha

20/01/2026

Go through the raging sea, meet your knocked down self and look into your eyes. You will get the drill that you don't belong here. And, you will get back up to rise up like never before.

Hiral Nagda

🎵

17/01/2026

According to the caption of this remarkable photo, it was was taken 100 years today, on January 16, 1926. Read from right to left, it says that it contains all of the Shinshin Kaizen Usui Reiki Ryōhō "reiju-sha" (people who could give reiju, the precursor to Reiki initiations) at that time. Less than two months later, Usui-sensei would make his transition.

I first* encountered this photo in Frank Arjava Petter's groundbreaking 2012 book This Is Reiki (I believe there was an earlier 2009 German edition), and I would like to express my gratitude to Arjava, as well as to Olaf Böhm and Mochizuki Tosh*taka, for sharing their research.

Arjava's caption in This Is Reiki identifies six of the twenty-one men in the photo (please note, I am just numbering them in order that they are in the photo).

1. Back row, far left, Captain Wanami Hōichi (1883–1975, would become Rear Admiral in 1931), fifth Gakkai president (c. 1960–1975)
2. Back row, third from left, Rear Admiral Taketomi Kan'ichi (1878–1960), third Gakkai president (1935–1945, c. 1947–1960)
3. Second row, third from left, Usui Mikao (1865–1926), founder and first Gakkai president
4. Second row, fourth from left, Rear Admiral Ushida Jūzaburō (1865–1935), second Gakkai president (1926–1935)
5. Front row, far left, Captain Hayashi Chūjirō (c. 1880–1940), founder of Hayashi Reiki Kenkyūkai
6. Inset, far right, Tomabechi Gizō (1880–1959)

I don't know exactly who the other fifteen men are, but judging from a 1928 Gakkai list of dai-shihan and shihan, they likely include most of the following:

7. Rear Admiral Eguchi Kaname (1877–1942)
8. Captain Tsunematsu Kenzō (d. 1945)
9. Rear Admiral Imaizumi Tetsutarō (1877–1945)
10. Captain-Engineer Sadanaga Jigorō (d. 1944)
11. Mine Umetarō (1865–1934)
12. Rear Admiral Harada Shōsaku (1874–1961)
13. Rear Admiral Mikami Yosh*tada (1880–1947)
14. Senju Takejirō (1870–1957)
15. Haraguchi Saburō
16. Ōtsuka Kaoru
17. Naval Engineer Yoshizaki Tokuichirō
18. Ueda Matajirō
19. Miyagawa Yoshisaburō
20. Sumida Akira
21. Captain Isobe Ken (b. 1873)

100 years later, the number of people authorized to give reiju / initiations has grown dramatically, from these 21 Japanese men to likely tens of thousands worldwide. Our research into these early Reiki Masters continues, but for now I would like to raise my hands in gratitude to these pioneers of our practice, as well as to all of my fellow historical researchers for our collective efforts to better understand the roots of our practice.

*Edit: It has been pointed out to me that I likely first encountered this photo in Tadao Yamaguchi's Light on the Origins of Reiki, which was translated into English and published in 2007, and I think that is likely correct. Apparently the original photo comes from a relative of Tadao's mother, Chiyoko Yamaguchi. Apologies for the mix-up and thank you to Mari Okazaki for providing some more information about the origin of the image.

Reiki is an energy-balancing treatment for the mind–body system. It can be received both as a regenerative and deeply re...
17/01/2026

Reiki is an energy-balancing treatment for the mind–body system. It can be received both as a regenerative and deeply relaxing treatment, and as a support in the presence of symptoms related to stress, anxiety, depression, trauma, chronic pain, or degenerative and serious illnesses.

In its therapeutic form, Reiki is especially beneficial when received on a regular basis, as it can help achieve significant and lasting improvements in overall well-being. Naturally, every therapeutic path is structured differently for each person, according to their individual condition and current state.

Discover my new monthly promo
👉olisticaakasha.com
akasha

📷.photo
Model Giusi

New partnership announcement💝from this month Olistica Akasha is listed on the two top international websites dedicated t...
16/01/2026

New partnership announcement💝from this month Olistica Akasha is listed on the two top international websites dedicated to health and wellbeing.

Check out and for more info ✌️

Adresse

Erich-Weinert-Str. 138
Berlin
10409

Benachrichtigungen

Lassen Sie sich von uns eine E-Mail senden und seien Sie der erste der Neuigkeiten und Aktionen von Olistica Akasha erfährt. Ihre E-Mail-Adresse wird nicht für andere Zwecke verwendet und Sie können sich jederzeit abmelden.

Teilen

Share on Facebook Share on Twitter Share on LinkedIn
Share on Pinterest Share on Reddit Share via Email
Share on WhatsApp Share on Instagram Share on Telegram