25/11/2025
NOTA DE PREMSA
Figueres presenta la campanya de Nadal amb més il·luminació nadalenca, arbres naturals, parc d’atraccions i p*sta de gel
L’encesa de llums de Nadal marcarà l’inici de la temporada aquest divendres 28 de novembre (18 h) a la Rambla, i a les 20 h a la plaça de l’Església
L’arbre de Nadal de la Rambla aquest any tindrà un p*s més i un total de 16,5 metres, amb canvi d’il·luminació i s’hi podrà passar per sota
Es recupera set anys després la p*sta de gel, del 19 de desembre al 6 de gener
L’Ajuntament també impulsa una campanya promocional de la ciutat al sud de França amb accions publicitàries fins a finals de gener per atraure visitants durant les festes i rebaixes, combinant oferta cultural i comercial
Figueres, 24 de novembre de 2025
Figueres comptarà amb un centenar d’activitats per Nadal destinades a tots els públics, en especial al familiar, i que es concentraran al centre i també s’estendran pels barris. L’encesa de llums de Nadal marcarà l’inici de la temporada aquest divendres 28 de novembre (18 h) i entre les novetats hi ha la recuperació del Campament Reial a la plaça de l’Església, els dies previs de la Cavalcada de Reis, un parc d’atraccions de Nadal al Clos de Fires i una p*sta de gel (del 19 de desembre al 6 de gener), i un arbre de Nadal de la Rambla que aquest any tindrà un p*s més i un total de 16,5 metres, amb canvi d’il·luminació i s’hi podrà passar per dins.
A més, hi haurà nous elements d’enllumenat en nous punts de la ciutat, dos photocalls “Nadal a Figueres” al Mercat de Nadal i a les lletres de Figueres de la Torre Galatea, “El Xispassu” (festa de l’encesa dels llums del xiprer de Nadal amb El Cafetó), arbres de Nadal naturals amb Comerç Figueres a la zona comercial (plaça Ajuntament, carrer Besalú, carrer Peralada i carrer Joan Maragall) amb la decoració feta per alumnes de l’Institut Narcís Monturiol i enllumenat de Nadal a totes les botigues de la Pujada del Castell per compensar les obres d’aquest tram.
Entre els actes i les activitats previstes que es mantenen hi haurà el Mercat de Nadal i la Caseta Màgica a la Rambla, mapping, espectacles infantils, tallers de manualitats, concerts, teatre i dansa.
El Nadal a Figueres s’iniciarà amb l’encesa de les llums nadalenques, el 28 de novembre (18 h) a la Rambla, al costat del nou arbre de 16,5 metres de la placeta baixa i de la Caseta Màgica, i comptarà amb la participació de les corals de l’escola Sant Pau i de l’Institut Ramon Muntaner, i l’aparició dels personatges Fumera i la Nadalina.
A la mateixa Rambla, el divendres s’obrirà el Mercat de Nadal, que comptarà amb una vintena d’expositors amb articles nadalencs, pessebre, arbres de nadal i alimentació, entre altres, i estarà obert cada dia (d’11 h a 14 h i de 16.30 h a 20.30 h) fins el 24 de desembre.
A més de l’arbre de la Rambla, aquest divendres, a les 20 h, el xiprer natural més alt –vint metres- i emblemàtic del centre, ubicat a la plaça de l’Església, es tornarà a il·luminar i donarà pas a una nova activitat, el “El Xispassu”, organitzat per El Cafetó, ja impulsor d’“El Xupinassu” per les Fires i Festes de la Santa Creu.
Del 19 de desembre al 6 de gener hi haurà el Parc d’Atraccions de Nadal, al Clos de Fires, mentre que set anys després es recupera la Pista de Gel.
L’Ajuntament de Figueres també impulsa una campanya promocional de la ciutat al sud de França amb accions publicitàries fins a finals de gener per atraure visitants durant les festes i rebaixes, combinant oferta cultural i comercial.
Dinamització del Mercat de Nadal i tallers a la Caseta Màgica
El Mercat de Nadal de la Rambla es dinamitzarà amb diferents actuacions durant el desembre, amb gòspel (Gospel Tramunt.Cor), dansa (Escola Marta Coll i Escola Beat Dance) i l’espectacle del Carilló Màgic (Companyia La Tal). Paral·lelament, hi haurà inflables i activitats infantils. A la part baixa de la Rambla s’instal·larà la Caseta Màgica, que comptarà amb tallers de manualitats nadalencs i, puntualment, amb la presència d’en Fumera i la Nadalina, amb la col·laboració de la companyia L’Aüc.
La caseta estarà oberta de divendres a diumenges del 28 de novembre al 21 de desembre i dilluns 22 i dimarts 23 de desembre. El 20 de desembre (17.30 h) s’ha programat la cercavila d’en Fumera i la Nadalina amb inici a la plaça Josep Pla.
Les activitats de Nadal s’estendran més enllà del centre, en diferents barris i espais on hi haurà espectacles, activitats i diferents jocs entre el 27 i el 30 de desembre, a la Rambla Nova, Creu de la Mà, Bon Pastor, Parc de les Aigües, Vilatenim i Marca de l’Ham.
Pessebre a la casa consistorial, mapping, tió i Dona dels nassos
A partir del 10 de desembre la casa consistorial, a la plaça de l’Ajuntament, acollirà un pessebre amb figures històriques cedides per Pessebres Prat. Els dies 20 i 21 de desembre tindrà lloc el mapping de Nadal a la plaça Josep Pla (el dia 20 a partir de les 18 h i el 21 a partir de les 17.30 h amb passis cada mitja hora fins a les 21 h). El 23 de desembre (17.30 h), a la plaça de l’Ajuntament, hi haurà el Gran Tió de Nadal, i la Dona dels Nassos recorrerà els carrers del centre el 31 de desembre a partir de les 10 del matí.
Ruta de llums de Nadal dalinianes
També hi haurà visites guiades per conèixer la història de les llums de Nadal dalinians a través de llums inspirats amb dibuixos de Salvador Dalí (a partir del 5 de desembre). A la programació de Nadal s’hi sumen activitats de Figueres a Escena, com les representacions de l’associació Els Pastorets i els Pastorets del Monturiol, i teatre familiar.
La Biblioteca Fages de Climent organitza contes infantils; el Museu de l’Empordà un taller per crear el teu retrat familiar; el Museu del Joguet de Catalunya activitats com recollir la carta pels Ses Majestats els Reis Mags d'Orient, tallers de fanalets i d’estels per l’arbre de Nadal i pintar caganers; i l’Oficina Jove prepara tallers de postres i jocs de taula, entre altres. Sardanes, cantades de nadales, concerts de les corals i exhibició del Dance Me seran d’altres dels actes programats.
Torna el Campament Reial
El Nadal a Figueres acabarà el gener. El 2 i el 3 de gener torna –dos anys després- el Campament Reial a la plaça de l’Església i que substitueix el Carter Reial que fa un any va visitar de manera itinerant els barris de la ciutat. Vist l’èxit dels últims dos anys es tornarà a celebrar l’Escola de Patges, impulsada per l’Ajuntament de Figueres i l’Aula de Teatre.
Es tracta d’una activitat per a joves de 12 a 15 anys que consisteix a aprendre teatre amb l'objectiu final de poder participar en la Cavalcada de Reis. Es realitza a l’Aula de Teatre, situada al Teatre Municipal El Jardí, i són quatre sessions que es duen a terme els dies 29, 30, 31 de desembre i 2 de gener de 9 a 13 h, a més de la Cavalcada (dia 5 de 16 a 21 h).
El 5 de gener hi haurà el tradicional concurs de fanalets (a les 11.30 h es presenten i a les 16.30 h s’entregaran els premis) al Teatre Municipal El Jardí, i la Cavalcada de Reis, que arrencarà a partir de les 19 h pels carrers de la ciutat amb el mateix recorregut que els anys anteriors. A Figueres, el Nadal acabarà el 6 de gener amb entrada gratuïta als museus Teatre Museu Dalí, Casa Natal Salvador Dalí i Museu del Joguet de Catalunya.
MERCAT DE NADAL
📅 Del 28 de novembre al 24 de desembre
📍 La Rambla
🕒 D’11 a 14 h i de 16.30 h a 20.30 h
🎟️ Entrada lliure
El mercat comptarà amb una vintena d’expositors amb articles nadalencs, pessebre, arbres de Nadal i alimentació, entre altres. Paral·lelament, hi haurà inflables i activitats infantils del 28 de novembre al 23 de desembre (de pagament), i activitat de pintar cares el 29 i 30 de novembre de 17 a 20 h (gratuïta)
CASETA MÀGICA
📍 A la part baixa de la Rambla
📅 De divendres a diumenges del 28 de novembre al 21 de desembre i dilluns 22 i dimarts 23 de desembre
🕒 De 17 a 20 h
Els dies 6, 7, 8, 13, 14, 21, 22 i 23 de desembre hi haurà tallers de manualitats nadalenques per a infants, sense inscripció prèvia, durant l’horari d’obertura. En Fumera i la Nadalina hi apareixeran a les hores en punt durant l'obertura els dies 21, 22 i 23 de desembre.
PARC D’ATRACCIONS DE NADAL
📅 Del 19 de desembre al 6 de gener
📍 Al Clos de Fires
Organitza: Associació de Firaires de les Comarques Gironines
PISTA DE GEL
📅 Del 19 de desembre al 6 de gener
PESSEBRE TRADICIONAL
📅 A partir del dimecres 10 de desembre i fins la Candelera (dilluns 2 de febrer)
📍 Entrada de la Casa Consistorial, a la Plaça Ajuntament
Cedit per Pessebres Prat
DIVENDRES 28 DE NOVEMBRE
Acte d’encesa dels llums de Nadal
🕒 17.45 h (corals) i 18 h (encesa de l’arbre)
📍 Placeta baixa de la Rambla
El Nadal a Figueres s’iniciarà a les 18 h amb l’encesa de les llums nadalenques, a la Rambla, al costat de l’arbre de 16,5 metres de la placeta baixa (enguany més alt, amb un canvi d’il·luminació i s’hi podrà passar per sota) i de la Caseta Màgica. Organitzat per l’Ajuntament de Figueres amb la col·laboració de la companyia l’Aüc i dels Amics dels Gegants de Figueres, comptarà amb la participació prèvia de les corals de l’escola Sant Pau i de l’Institut Ramon Muntaner, i l’aparició d’en Fumera i la Nadalina (17.45 h).
“El Xispassu”
🕒 20 h
📍 El Cafetó (Pujada de l’Església, 4)
Festa d’encesa dels llums de Nadal organitzat per El Cafetó, ja impulsor del “Xupinassu” per les Fires i Festes de la Santa Creu.
DISSABTE 29 DE NOVEMBRE
Taller de crear un estel de Nadal
🕒 11 h
📍 Sala de jocs del Museu del Joguet de Catalunya (Carrer de Sant Pere, 1)
🎟️ Entrada: 4 euros (places limitades, inscripcions al web www.mjc.cat)
El Museu del Joguet proposa una activitat familiar: crear un estel de Nadal per decorar l'arbre. A partir del reciclatge d'agulles d'estendre roba es crearà un estel i es decorarà creativament. A més de passar-ho molt bé, es podrà endur a casa un estel únic. Taller impartit per persones usuàries i personal educador del Servei Ocupacional de la Fundació Altem que té per objectiu l’atenció i integració de persones amb discapacitat intel·lectual.
Ruta Josep Pla a Figueres
🕒 11 h
📍 Pel centre de la ciutat (inici davant l’Institut Ramon Muntaner)
🎟️ Entrades entre 6 i 8 euros (gratuït als menors de 10 anys) al web visitfigueres.entradasdemuseos.com i presencialment a l’Oficina de Turisme (plaça de l’Escorxador).
Itinerari turístic i cultural guiat que convida a descobrir la relació especial de l’escriptor Josep Pla (1897-1981) amb la ciutat i amb els seus personatges il·lustres.
Concert de Gospel Tramunt.cor
🕒 18 h
📍 Rambla (Mercat de Nadal)
DILLUNS 1 DE DESEMBRE
La carta pels Reis d'Orient al Museu del Joguet
🕒 De l’1 de desembre fins el 5 de gener (de dimarts a divendres de 10.30 a 18 h i dissabtes 10.30 a 19 h)
📍 Botiga del Museu del Joguet de Catalunya
🎟️ Entrada gratuïta (Carrer de Sant Pere, 1)
El Museu del Joguet de Catalunya anima a venir a recollir “una carta excepcional que, per primera vegada, inclou l’adreça exacta del Palau Reial al Regne d’Orient on viuen els Reis tot l’any. Això ha estat possible perquè el Museu del Joguet té fil directe amb Ses Majestats. Ens visiten cada any per inspirar-se en els regals que porten a la mainada de tot el món”, expliquen.
DIMARTS 2 DE DESEMBRE
Taller “Delícies de Nadal”
🕒 18 h
📍 Oficina Jove de Figueres i Alt Empordà (C/ Anicet de Pagès, 2)
Activitat gratuïta per preparar postres nadalenques i, sobretot, per gaudir, aprendre receptes fàcils i tastar autèntiques delícies. El taller se celebra el 2, 9 i 16 de desembre. Per a joves d’entre 12 i 29 anys. Inscripcions a l’Oficina Jove i a www.empordajove.cat.
DIVENDRES 5 DE DESEMBRE
Visita guiada als llums de Nadal dalinians
🕒 18 h (durada 1 h 30 minuts). Dies 5, 7, 13, 21, 23, 30 de desembre, i 3 de gener
📍 Pel centre de la ciutat
🎟️ Entrades entre 3 i 6 euros (gratuït als menors de 10 anys) al web visitfigueres.entradasdemuseos.com i presencialment a l’Oficina de Turisme (plaça de l’Escorxador).
Visites guiades per conèixer la història dels llums de Nadal dalinians que hi ha instal·lats al centre de la ciutat aquests dies. Es tracta de llums inspirats en 12 postals nadalenques que va dibuixar l’artista figuerenc Salvador Dalí.
Teatre musical “Els Pastorets del Monturiol”
🕒 20 h
📍 Teatre Municipal el Jardí
🎟️ Entrades: 8 euros a iesmonturiol.koobin.cat i, el mateix dia de la funció, a la taquilla del Teatre Municipal el Jardí
Amb El Submarí, tornen “uns pastorets sui generis, amb la càrrega d’humor habitual i repassant, a tall de gags i diàlegs versats, l’actualitat econòmica, política i social que viu el nostre país. Aquests no són, en cap cas, uns pastorets convencionals, sinó que sovint transgredeixen –sense mala fe, és clar– els cànons de la correcció social establerta”, expliquen. Amb la interpretació del professorat de l’INS Narcís Monturiol, direcció musical de Maria Company i direcció d’Ernest Pibernat.
DISSABTE 6 DE DESEMBRE
Taller de pintar caganers
🕒 11 h
📍 Sala de jocs del Museu del Joguet de Catalunya (Carrer de Sant Pere 1)
🎟️ Entrada: 6 euros, inclou un caganer de fang (places limitades, inscripcions al web www.mjc.cat)
El Museu del Joguet proposa un taller creatiu per pintar caganers de fang de l’empresa Caganer.com de Torroella de Montgrí. Vine a pintar el teu propi caganer i descobreix els orígens d’aquesta figura tan entranyable del pessebre.
Visita guiada 100 anys de Dalí i Lorca a Figueres
🕒 11 h (1 h i 30 minuts). El dia 6 i 28 de desembre, visita en castellà, i el 20 de desembre en català.
📍 C/ Monturiol (Passatge exterior de la Casa Natal Salvador Dalí i casa Mas Roger)
🎟️ Entrades entre 7 i 10 euros (gratuït als menors de 10 anys) al web visitfigueres.entradasdemuseos.com i presencialment a l’Oficina de Turisme (plaça de l’Escorxador).
Activitat inclosa per celebrar el centenari de la visita del poeta i dramaturg Federico García Lorca a l’artista Salvador Dalí a Figueres. La visita s’inicia al passatge exterior de la Casa Natal Salvador Dalí on hi ha la mostra de fotografies i textos sobre l’amistat de Lorca amb els germans Dalí i, segueix a la casa Mas Roger, residència on es va traslladar la família Dalí i on Lorca va fer una de les primeres lectures de l’obra teatral “Mariana Pineda”.
Música clàssica per Nadal
🕒 12 h
📍 Plaça de l’Ajuntament
Quartet de corda en format clàssic que alternarà la interpretació de peces clàssiques amb temes nadalencs. Organitza l’Ajuntament de Figueres.
Audició i ballada de sardanes
🕒 16.30 h
📍 Plaça de l’Ajuntament
Audició i ballada de sardanes amb la cobla La Principal de Banyoles, organitzada pel Foment de la Sardana Pep Ventura de Figueres
Taller d'arbre de Nadal
🕒 17 a 20 h
📍 Placeta baixa de la Rambla (Caseta Màgica)
Activitat gratuïta, sense inscripció prèvia, on es retallarà un arbre de Nadal de cartolina amb la forma que més agradi i que un cop decorat s’aguantarà dret. Organitza l’Ajuntament de Figueres i la companyia l’Aüc.
DIUMENGE 7 DE DESEMBRE
Ruta enogastronòmica de Figueres. Itinerari clàssics d'avantguarda
🕒 10.30 h
📍 Restaurant Duran
🎟️ Entrades entre 10 i 25 euros al web visitfigueres.entradasdemuseos.com i presencialment a l’Oficina de Turisme (plaça de l’Escorxador).
Itinerari per descobrir el llegat de la revolució gastronòmica que va suposar la nouvelle cuisine en terres empordaneses maridat amb vins de la DO Empordà. Inclou un platillo i una copa de vi als restaurants Duran i Motel. Aquesta ruta també tindrà lloc el 28 de desembre.
Teatre familiar “Madame Lumière”
🕒 10.30 i 12 h (35 minuts de durada)
📍 Teatre Municipal el Jardí
🎟️ Entrades: 6 euros a la taquilla del Teatre Municipal el Jardí i a www.figueresaescena.cat
Madame Lumière és un espectacle pluridisciplinari de La Menuda que ens emociona, un viatge oníric, de poesia visual. “Al vespre, els darrers rajos de llum entren al teatre i donen pas a una atmosfera màgica, plena de colors càlids, sons suaus i melodies que anuncien la nit. En aquest univers delicat arriba el Vigilant de la Nit, l’encarregat de donar vida als somnis de Layla, una nena de 10 anys que veu com per una nit la seva estimada nina es converteix en Madame Lumière”. Recomanat de 0 a 5 anys.
Taller de boles i figures de Nadal
🕒 17 a 20 h
📍 Placeta baixa de la Rambla (Caseta Màgica)
Activitat gratuïta, sense inscripció prèvia, on es pintarà i decorarà una bola de Nadal amb retoladors que es podrà emportar a casa per decorar l’arbre. Organitza l’Ajuntament de Figueres i la companyia l’Aüc.
Visita guiada als llums de Nadal dalinians
🕒 18 h (durada 1 h 30 minuts). Dies 5, 7, 13, 21, 23, 30 de desembre, i 3 de gener
📍 Pel centre de la ciutat
🎟️ Entrades entre 3 i 6 euros (gratuït als menors de 10 anys) al web visitfigueres.entradasdemuseos.com i presencialment a l’Oficina de Turisme (plaça de l’Escorxador).
Visites guiades per conèixer la història dels llums de Nadal dalinians que hi ha instal·lats al centre de la ciutat aquests dies. Es tracta de llums inspirats en 12 postals nadalenques que va dibuixar l’artista figuerenc Salvador Dalí.
DILLUNS 8 DE DESEMBRE
Música clàssica per Nadal
🕒 12 h
📍 Plaça de l’Ajuntament
Quartet de corda en format clàssic que alternarà la interpretació de peces clàssiques amb temes nadalencs. Organitza l’Ajuntament de Figueres.
Taller de tions
🕒 17 a 20 h
📍 Placeta baixa de la Rambla (Caseta Màgica)
Activitat gratuïta, sense inscripció prèvia, on es prepararà un mini tió de Nadal que es pintarà, decorarà i se li posarà la barretina i la manteta, i es podrà emportar a casa per fer-lo c***r a cops de bastó. Organitza l’Ajuntament de Figueres i la companyia l’Aüc.
DIMARTS 9 DE DESEMBRE
Taller “Delícies de Nadal”
🕒 18 h
📍 Oficina Jove de Figueres i Alt Empordà (C/ Anicet de Pagès, 2)
Activitat gratuïta per preparar postres nadalenques i, sobretot, per gaudir, aprendre receptes fàcils i tastar autèntiques delícies. El taller se celebra el 2, 9 i 16 de desembre. Per a joves d’entre 12 i 29 anys. Inscripcions a l’Oficina Jove i a www.empordajove.cat.
DIVENDRES 12 DE DESEMBRE
Presentació del llibre “Cada any torna Nadal: a cada casa un misteri”
🕒 18.30 h
📍 Biblioteca Fages de Climent
Presentació del llibre en una conversa entre l’autora, Carme Pagès, i Josep M. Dacosta.
Teatre, titelles i clown amb Guillem Albà
🕒 19.30 i 21 h
📍 Teatre Municipal el Jardí
🎟️ Entrades: 10 euros (5 euros als menors de 12 anys). Venda d’entrades a la taquilla del Teatre Municipal el Jardí i a www.figueresaescena.cat
“Ma Solitud”, el nou espectacle de Guillem Albà, és una tornada a les seves arrels, al seu característic univers visual. Els titelles i la comicitat de petit format, així com una vibrant experiència col·lectiva de proximitat, ens aboquen a vint-i-cinc minuts de viatge en què passem de la comèdia a la poètica, amb les mans com a punt de partida. Recomanat a partir de 8 anys.
DISSABTE 13 DE DESEMBRE
Taller de crear el tió del Museu de Joguet
🕒 11 h
📍 Sala de jocs del Museu del Joguet de Catalunya (Carrer de Sant Pere 1)
🎟️ Entrada: 6 euros (places limitades, inscripcions al web www.mjc.cat)
El Museu del Joguet de Catalunya proposa, a mainada a partir de 5 anys, crear els tions del Museu del Joguet de la mà de l’artista figuerenc Jordi Mitjà. Es personalitzaran amb diversos materials i colors, i també es descobriran les històries i tradicions que s’amaguen darrere aquests trons màgics que caguen regals.
Música al carrer per La Marató
🕒 11.30 h
📍 Escales del C/ la Jonquera a la Plaça Gala-Salvador Dalí
Diverses corals canten per La Marató de TV3 i per ambientar els carrers de la ciutat amb l'esperit nadalenc. Si vols cantar amb la teva coral, contacta amb la Coral Polifònica de Figueres, l’impulsor de l’activitat, i podreu participar-hi.
Taller infantil "Retrat Familiar"
🕒 17 a 20 h
📍 Placeta baixa de la Rambla (Caseta Màgica)
Activitat gratuïta, sense inscripció prèvia, on es crearà el teu “Retrat Familiar” de Nadal. Es tracta d’un taller creatiu per donar forma, colors i emocions a allò que us fa únics com a família, amb l’objectiu de crear, imaginar i construir un record especial aquestes festes. Organitza l’Ajuntament de Figueres i el Museu de l’Empordà.
Microteatre Microaccions per amor
🕒 De 17 a 21 h
📍 A diferents espais de la ciutat
🎟️ Entrada lliure, reserves a www.entradium.com
La Nau Oliva i l’Ajuntament de Figueres impulsen una nova edició de Microaccions per amor, representacions escèniques de petit format i curta durada, amb passis simultanis a diferents espais singulars de la ciutat de Figueres.
Visita guiada als llums de Nadal dalinians
🕒 18 h (durada 1 h 30 minuts). Dies 5, 7, 13, 21, 23, 30 de desembre, i 3 de gener
📍 Pel centre de la ciutat
🎟️ Entrades entre 3 i 6 euros (gratuït als menors de 10 anys) al web visitfigueres.entradasdemuseos.com i presencialment a l’Oficina de Turisme (plaça de l’Escorxador).
Visites guiades per conèixer la història dels llums de Nadal dalinians que hi ha instal·lats al centre de la ciutat aquests dies. Es tracta de llums inspirats en 12 postals nadalenques que va dibuixar l’artista figuerenc Salvador Dalí.
Mostra de dansa de l’Escola Marta Coll per La Marató de TV3 (“Posa’t la samarreta”)
🕒 18 h
📍 Rambla (Mercat de Nadal)
Teatre d’objectes “Entrañas”
🕒 20 h
📍 Teatre Municipal el Jardí
🎟️ Entrades: 15 euros, a la taquilla del Teatre Municipal el Jardí i a www.figueresaescena.cat
El Patio Teatro treu el cap a l’interior del cos humà per tractar d’explicar, a través del teatre d’objectes i la narració, què és això que portem dins nostre. En una tímida classe d’anatomia, les preguntes s’acumulen per desentranyar alguns misteris del cos humà. Recomanat a partir de 9 anys.
Concert de Guillamino
🕒 21 h
📍 Sala La Cate (Sala Toni Montal)
🎟️ Entrades: 15 euros (socis de La Cate, 10 euros). Venda d’entrades a www.lacate.cat, a la secretaria de La Cate i, el mateix dia del concert, a la taquilla de La Cate.
La Cate duu la proposta del concert de Guillamino, que ha tornat als escenaris després de set anys de silenci i d’un retir a Poblet. El nou disc Erra & Bé retrata l’univers de la música R&B en català creuada amb la seva ànima de cantautor. La finesa d’Eduard Gener als teclats i de Pep Mula a la bateria i (gairebé) res més. El directe a trio de Guillamino és piano, bateria, veu a dojo i un polsim de guitarra. Un reguitzell de cançons soul, R&B dels noranta, clàssics i prop*s.
DIUMENGE 14 DE DESEMBRE
Sardanes per La Marató
🕒 11h
📍 Plaça de la Música
Audició i ballada de sardanes per La Marató de TV3 amb la cobla Foment del Montgrí, organitzat per l'associació de veïns del barri de l'Eixample i el Foment de la Sardana Pep Ventura
Mostra de dansa de l’escola Beat Dance “Welcome Christmas”
🕒 11 h
📍 Rambla (Mercat de Nadal)
Taller infantil "Retrat Familiar"
🕒 17 a 20 h
📍 Placeta baixa de la Rambla (Caseta Màgica)
Activitat gratuïta, sense inscripció prèvia, on es crearà el teu “Retrat Familiar” de Nadal. Es tracta d’un taller creatiu per donar forma, colors i emocions a allò que us fa únics com a família, amb l’objectiu de crear, imaginar i construir un record especial aquestes festes. Organitza l’Ajuntament de Figueres i el Museu de l’Empordà.
Espectacle de dansa Hello Xmas 2025
🕒 17 h
📍 Plaça Catalunya
Espectacle i exhibició de dansa de Dance Me
Teatre familiar “Momo”
🕒 18 h
📍 Teatre Municipal el Jardí (escenari)
🎟️ Entrades: 6 euros, a la taquilla del Teatre Municipal el Jardí i a www.figueresaescena.cat
A càrrec de la companyia de teatre Anna Roca, tres personatges que viuen dins un jardí botànic abandonat ens esperen per explicar-nos la història de Momo, una nena que posseeix la meravellosa qualitat de saber escoltar els altres. Momo desitja ajudar la gent a humanitzar les seves vides, sobretot quan els homes grisos decideixen apoderar-se d’un dels béns més preuats que posseeixen les persones: el temps. Recomanat a partir de 8 anys.
DIMARTS 16 DE DESEMBRE
Taller “Delícies de Nadal”
🕒 18 h
📍 Oficina Jove de Figueres i Alt Empordà (C/ Anicet de Pagès, 2)
Activitat gratuïta per preparar postres nadalenques i, sobretot, per gaudir, aprendre receptes fàcils i tastar autèntiques delícies. El taller se celebra el 2, 9 i 16 de desembre. Per a joves d’entre 12 i 29 anys. Inscripcions a l’Oficina Jove i a www.empordajove.cat.
DISSABTE 20 DE DESEMBRE
Mercat de brocanters
🕒 De 9 a 19 h
📍 Rambla
XIV Obert d'Escacs de Nadal Joves
🕒 9.30 h
📍 Seu del Casino Menestral Figuerenc (Carrer Poeta Marquina, 2)
El Club Escacs Figueres organitza una nova edició del torneig d’escacs nadalenc, per a participants de fins a 14 anys i escolars principiants. Les inscripcions s’obriran 15 minuts abans.
Taller de pintar caganers
🕒 11 h
📍 Sala de jocs del Museu del Joguet de Catalunya (Carrer de Sant Pere 1)
🎟️ Entrada: 6 euros, inclou un caganer de fang (places limitades, inscripcions al web www.mjc.cat)
El Museu del Joguet proposa, a mainada a partir de 5 anys, un taller creatiu per pintar caganers de fang de l’empresa Caganer.com de Torroella de Montgrí. Vine a pintar el teu propi caganer i descobreix els orígens d’aquesta figura tan entranyable del pessebre.
Visita guiada 100 anys de Dalí i Lorca a Figueres
🕒 11 h (1 h i 30 minuts). El dia 6 i 28 de desembre, visita en castellà, i el 20 de desembre en català.
📍 C/ Monturiol (Passatge exterior de la Casa Natal Salvador Dalí i casa Mas Roger)
🎟️ Entrades entre 7 i 10 euros (gratuït als menors de 10 anys) al web visitfigueres.entradasdemuseos.com i presencialment a l’Oficina de Turisme (plaça de l’Escorxador).
Concert de Nadal de corals
🕒 11.30 h
🎟️ Església de Sant Pere
Tradicional concert de Nadal amb les corals de l'escola Sant Pau, Estem d'Acords, Coral IES Deulofeu, Coral de Vilamalla i la Coral Polifònica de Figueres, impulsora de l’activitat.
Hora del conte
🕒 12 h
🎟️ Biblioteca Fages de Climent
Hora del conte (+3 anys) amb “El Nadal d’en Pere Perot”, amb Eva González. Inscripcions a la Biblioteca i al 972 677 084.
Cercavila amb la Nadalina i en Fumera
🕒 17.30 h
📍 Inici a la plaça Josep Pla
Cercavila amb els personatges Nadalina i en Fumera pel centre de la ciutat. Recorregut: plaça Josep Pla (17.30 h), placeta baixa de la Rambla (17.45h), l'exterior de la Casa Natal Salvador Dalí (18 h) i final a la plaça de l'Ajuntament (18.15h). Activitat gratuïta, amb la col·laboració de la companyia l’Aüc.
Màping de Nadal
🕒 De 18 h fins a les 21 h (passis cada 30 minuts)
📍 Plaça Josep Pla (projecció a la façana del Teatre Municipal El Jardí)
🎟️ Entrada lliure
Lectura teatral “Poema de Nadal”
🕒 18 i 20 h
📍 Sala La Cate (Sala Toni Montal)
🎟️ Entrades: 6 euros (gratuït pels socis de La Cate). Venda d’entrades a www.lacate.cat, a la secretaria de La Cate i, el mateix dia de l’espectacle, a la taquilla de La Cate.
En aquestes festes de Nadal, La Cate, a través de Cateatre, fa una lectura dramatitzada d’El Poema de Nadal, de Josep Maria de Sagarra, un poema que, malgrat tenir una autoria, ja és patrimoni del nostre poble.
DIUMENGE 21 DE DESEMBRE
Taller infantil "Fanalets i cases d'algú"
🕒 17 a 20 h
📍 Placeta baixa de la Rambla (Caseta Màgica)
Activitat gratuïta, sense inscripció prèvia, on es crearan fanalets amb forma de petits refugis hivernals i postals de ciutats imaginades, utilitzant cartolines, paper translúcid, papiroflèxia, collage i colors. Organitza l’Ajuntament de Figueres i COAC Delegació de l'Alt Empordà.
Màping de Nadal
🕒 De 17.30 h fins a les 21 h (passis cada 30 minuts)
📍 Plaça Josep Pla (projecció a la façana del Teatre Municipal El Jardí)
🎟️ Entrada lliure
Visita guiada als llums de Nadal dalinians
🕒 18 h (durada 1 h 30 minuts). Dies 5, 7, 13, 21, 23, 30 de desembre, i 3 de gener
📍 Pel centre de la ciutat
🎟️ Entrades entre 3 i 6 euros (gratuït als menors de 10 anys) al web visitfigueres.entradasdemuseos.com i presencialment a l’Oficina de Turisme (plaça de l’Escorxador).
Visites guiades per conèixer la història dels llums de Nadal dalinians que hi ha instal·lats al centre de la ciutat aquests dies. Es tracta de llums inspirats en 12 postals nadalenques que va dibuixar l’artista figuerenc Salvador Dalí.
Lectura teatral “Poema de Nadal”
🕒 18 i 20 h
📍 Sala La Cate (Sala Toni Montal)
🎟️ Entrades: 6 euros (gratuït pels socis de La Cate). Venda d’entrades a www.lacate.cat, a la secretaria de La Cate i, el mateix dia de l’espectacle, a la taquilla de La Cate.
Concert de Magalí Sare
🕒 19 h
📍 Sala La Cate
🎟️ Entrades: 12 euros. Venda d’entrades a la taquilla del Teatre Municipal el Jardí i a www.figueresaescena.cat i, el mateix dia del concert, a la taquilla de La Cate.
“Descasada” és un treball fruit de tres anys d’investigació i recerca de cançons d’orígens, èpoques i països diferents que brinden tota mena d’informació al voltant de la dona i el matrimoni. Un treball obertament feminista que pretén generar sororitat a través d’històries antigues i contemporànies de dones que lluiten per intentar dominar el seu destí.
DILLUNS 22 DE DESEMBRE
Especial Jocs de taula de Nadal
🕒 10 h
📍 Oficina Jove de Figueres i Alt Empordà (C/ Anicet de Pagès, 2)
Activitat gratuïta per descobrir nous jocs de taula per passar-ho bé tant amb família com amb amics durant aquestes dates festives. Per a joves d’entre 12 i 29 anys. Inscripcions a l’Oficina Jove i a www.empordajove.cat.
“Jugar amb fusta. Construïm amb Kapla”
🕒 17 a 19 h
📍 Placeta baixa de la Rambla (Caseta Màgica)
Activitat gratuïta, sense inscripció prèvia, que consisteix en un taller obert i participatiu per construir figures i estructures amb peces rectangulars de fusta de pi Kapla, fomentant la imaginació, l’equilibri i el joc cooperatiu. Organitza el Museu del Joguet de Catalunya.
Descobrir el Museu del Joguet per Nadal
🕒 Del 22 de desembre al 7 de gener
📍 Museu del Joguet de Catalunya (Carrer de Sant Pere, 1)
El Museu del Joguet de Catalunya anima aquest Nadal als figuerencs i figuerenques a visitar el museu per només 5 euros.
DIMARTS 23 DE DESEMBRE
Calendari 2026
Repartiment del Calendari institucional 2026 amb el Setmanari l’Empordà en paper. A partir del dilluns 29 de desembre es podrà recollir a l’Ajuntament de Figueres. Enguany, està dedicat als 150 anys de ciutat a través de les obres i artistes del fons del Museu de l’Empordà.
Infosex Especial Nadal
🕒 10.30 h
📍 Oficina Jove de Figueres i Alt Empordà (C/ Anicet de Pagès, 2)
Activitat gratuïta per resoldre dubtes o curiositats sobre sexualitat i relacions. Es tracta d’un espai grupal per parlar sense filtres d’aquests temes en un ambient segur, lliure i respectuós. Per a joves d’entre 12 i 29 anys. Inscripcions a l’Oficina Jove i a www.empordajove.cat.
Visita guiada a l'església de Sant Pere
🕒 11 h (1 h i 30 minuts)
📍 Església de Sant Pere
🎟️ Entrades entre 3 i 6 euros al web visitfigueres.entradasdemuseos.com i presencialment a l’Oficina de Turisme (plaça de l’Escorxador).
Visita per conèixer els secrets i racons d’un dels edificis més antics de Figueres, l’església de Sant Pere, al voltant de la qual es va crear la vila medieval. Inclou accés al campanar, no apte per a persones amb claustrofòbia o mobilitat reduïda.
“Jugar amb fusta. Construïm amb Kapla”
🕒 17 a 19 h
📍 Placeta baixa de la Rambla (Caseta Màgica)
Activitat gratuïta, sense inscripció prèvia, que consisteix en un taller obert i participatiu per construir figures i estructures amb peces rectangulars de fusta de pi Kapla, fomentant la imaginació, l’equilibri i el joc cooperatiu. Organitza el Museu del Joguet de Catalunya.
Gran Tió de Nadal
🕒 17.30 h
📍 Plaça de l’Ajuntament
Presència del tió de grans dimensions de Nadal per fer-lo c***r a cops de bastó i amb regal pels nens i nenes.
Espectacle “Carilló de Nadal”
🕒 17.30 h, 18.30 h i 19.15 h
📍 Rambla
Dins de les activitats gratuïtes de Nadal als Barris, i de la mà de la companyia La Tal, un carilló de grans dimensions serà a la Rambla en tres passis diferents. “Ding, d**g, ding, d**g. Sona la música del Carilló i el rellotge es posa en moviment. Tots els engranatges comencen a moure’s i els personatges apareixen a ritme de carilló per explicar les seves històries”, expliquen.
Visita guiada als llums de Nadal dalinians
🕒 18 h (durada 1 h 30 minuts). Dies 5, 7, 13, 21, 23, 30 de desembre, i 3 de gener
📍 Pel centre de la ciutat
🎟️ Entrades entre 3 i 6 euros (gratuït als menors de 10 anys) al web visitfigueres.entradasdemuseos.com i presencialment a l’Oficina de Turisme (plaça de l’Escorxador).
Visites guiades per conèixer la història dels llums de Nadal dalinians que hi ha instal·lats al centre de la ciutat aquests dies. Es tracta de llums inspirats en 12 postals nadalenques que va dibuixar l’artista figuerenc Salvador Dalí.
DIMECRES 24 DE DESEMBRE
Missa de la vigília de Nadal
🕒 19 h
📍 Església de Sant Pere
Amb la Coral Polifònica de Figueres
DIJOUS 25 DE DESEMBRE
Misses de Nadal
🕒 9 h a la Parròquia del Bon Pastor
🕒 11 h a l’Església de la Immaculada
🕒 12 h a l’Església de Sant Pere
Sardanes de Nadal
🕒 11.30 h
📍 La Rambla
Audició i ballada de sardanes amb la cobla Rossinyolets, organitzada per l’Ajuntament de Figueres amb la col·laboració del Foment de la Sardana Pep Ventura. En cas de pluja, es traslladarà a la plaça Catalunya.
DIVENDRES 26 DE DESEMBRE
Teatre musical “El Primer Nadal dels Pastors”
🕒 18 h
📍 Teatre Municipal el Jardí
🎟️ Entrades: 12 euros (els menors de 12 anys, 6 euros). Venda d’entrades a la taquilla del Teatre Municipal el Jardí i a www.figueresaescena.cat
El Primer Nadal dels Pastors és l’obra de Mossèn Rossend Fortunet que representa l’associació Els Pastorets de Figueres. Es va representar per primera vegada el 1923. Expliquen que “si sentíssiu el que es conta a la plana de l’Empordà..., fa posar els pèls de punta al calb més pelat. Diu que des de fa alguns dies, a Figueres va assajant gent sospitosa amb una cara infernal. Que al Teatre Municipal el Jardí, un grapat de pastors s’hi han acostat perquè ressonin les cantúries els dies de Nadal. Que uns àngels poderosos hi han arribat volant, i que tots els dimonis que hi havia han fugit cridant. Diuen, doncs, que aquest any sense Nadal no us deixaran. En Llufa ja afina i, canta que cantarà, els Pastorets podreu veure, i amb ells, riure i xalar”. També es representa el 28 de desembre i 3 de gener (18 h).
DISSABTE 27 DE DESEMBRE
Taller de manualitats
🕒 11 a 14 h i 16 a 19 h
📍 Centre Cívic Joaquim Xirau (Carrer de Vilatenim, 45. Marca de l’Ham)
Dins de les activitats gratuïtes de Nadal als Barris, La Bullidora proposa un taller de manualitats de Nadal per a tots els públics per confeccionar estrelles per l'arbre de Nadal, llibrets d'emocions i bols per als camells dels Reis d'Orient.
Zona gaming i torneig de Mario Kart
🕒 11 a 14 h i 16 a 19 h
📍 Centre Cívic Creu de la Mà (Plaça Remei Bosch)
Dins de les activitats gratuïtes de Nadal als Barris, a càrrec de Rincón del Gamer tindrà lloc una zona gaming i un torneig de videojoc, en aquest cas de Mario Kart 8 Deluxe, apte per a tots els públics. I també hi haurà més de vint màquines cooperatives actuals i retro per jugar. Inscripcions a l’Instagram Rincón del Gamer o el mateix dia al centre.
Ludoteca
🕒 11 a 14 h i 16 a 19 h
📍 Centre Cívic Bon Pastor (Carrer Doctor Barraquer, 4)
Dins de les activitats gratuïtes de Nadal als Barris, Ludus Mundi proposa jocs moderns de taula i de construcció per a nens i nenes a partir de 5 anys.
Taller de circ
🕒 11 a 14 h i 16 a 19 h
📍 Rambla Nova
Dins de les activitats gratuïtes de Nadal als Barris, La Guixera proposa tallers de circ per a nens, joves i grans: boles, cables i skates d'equilibri, monocicles, pedals, malabars, aeris i molt més. En cas de mal temps, l’activitat es traslladarà al Molí de l’Anguila.
Instal·lacions participatives: “L’estrany viatge del Sr. Tonet”
🕒 11 a 14 h i 16 a 19 h
📍 Plaça Joan Tutau
Dins de les activitats gratuïtes de Nadal als Barris, la companyia d’arts de carrer de jocs i experiències Tombs Creatius proposa “L’estrany viatge del Senyor Tonet”. El viatge es descobreix a través de 10 jocs construïts amb material en desús com fustes, palets i mobles antics. Els diferents jocs expliquen les històries del senyor Tonet, les seves troballes úniques, els seus viatges i totes les criatures màgiques que ha conegut al llarg de les seves expedicions. En cas de pluja, l’activitat se celebrarà només a la tarda a la plaça Catalunya de 17.30 a 20.30 h.
Visita guiada Ruta Històrica de la Guerra Civil a Figueres
🕒 11 h (2 hores). El 27 de desembre, visita en català, i el 30 de desembre en castellà.
📍 Pel centre de la ciutat (inici al Passeig Nou)
🎟️ Entrades entre 9 i 12 euros (gratuït als menors de 10 anys) al web visitfigueres.entradasdemuseos.com i presencialment a l’Oficina de Turisme (plaça de l’Escorxador).
Visita guiada per alguns dels indrets de Figueres que van ser més significatius durant la Guerra Civil i ens apropa als testimonis dels protagonistes d’aquest ep*sodi històric. Inclou accés al refugi antiaeri de la Plaça del Gra.
La Quina del Museu del Joguet
🕒 12 h
📍 Sala Brossa-Frègoli Museu del Joguet de Catalunya (Carrer de Sant Pere 1)
🎟️ Entrada: 5 euros (places limitades, inscripcions al web www.mjc.cat)
El Museu del Joguet de Catalunya proposa l’activitat familiar de jugar a la Quina, un joc on cada número amaga un joguet carregat d’història i records. Marca els teus números i deixa’t portar per la màgia dels joguets de sempre. Completa una línia o tot el cartró i descobreix l’emoció de guanyar un lot sorpresa. Hi ha regal per línia i quina, i amb la compra del cartró ajudes al museu a conservar els jocs i joguets.
Nadales al Barri de l'Estació
🕒 17 h
📍 Plaça de l'Estació
L’AAVV Barri de l'Estació organitza una cantada de Nadales, pintacares, xocolatada, visita del patge reial i espectacle de fi de festa.
Concert de Sant Esteve
🕒 19 h
📍 Cercle Sport Figuerenc
🎟️ Entrades: 10 euros (reduïda de 7 euros pels socis del Cercle Sport i Casino Menestral)
Concert de Sant Esteve del Combo Casino del Casino Menestral Figuerenc a càrrec de professors i exprofessors de l'escola de música del Casino.
DIUMENGE 28 DE DESEMBRE
Matinal d’escacs al Barri de l'Estació
🕒 10 h
📍 Plaça de l'Estació
Organitzada per l’AAVV Barri de l'Estació i el Club Escacs Alt Empordà.
Ruta enogastronòmica de Figueres. Itinerari clàssics d'avantguarda
🕒 10.30 h
📍 Restaurant Duran
🎟️ Entrades entre 10 i 25 euros al web visitfigueres.entradasdemuseos.com i presencialment a l’Oficina de Turisme (plaça de l’Escorxador).
Itinerari per descobrir el llegat de la revolució gastronòmica que va suposar la nouvelle cuisine en terres empordaneses maridat amb vins de la DO Empordà. Inclou un platillo i una copa de vi als restaurants Duran i Motel. Aquesta ruta també tindrà lloc el 7 de desembre.
Zona gaming i Torneig d’EA Sports FC26
🕒 11 a 14 h i 16 a 19 h
📍 Centre Cívic Joaquim Xirau (Carrer de Vilatenim 45. Marca de l’Ham)
Dins de les activitats gratuïtes de Nadal als Barris, a càrrec de Rincón del Gamer tindrà lloc un torneig de videojoc, en aquest cas del de futbol EA Sports FC26, apte per a tots els públics. I també hi haurà més de vint màquines cooperatives actuals i retro per jugar. Inscripcions a l’Instagram Rincón del Gamer o el mateix dia al centre.
Ludoteca
🕒 11 a 14 h i 16 a 19 h
📍 Centre Cívic Creu de la Mà (Plaça Remei Bosch)
Dins de les activitats gratuïtes de Nadal als Barris, Ludus Mundi proposa jocs moderns de taula i de construcció per a nens i nenes a partir de 5 anys.
Taller de manualitats
🕒 11 a 14 h i 16 a 19 h
📍 Centre Cívic Bon Pastor (Carrer Doctor Barraquer, 4)
Dins de les activitats gratuïtes de Nadal als Barris, La Bullidora proposa un taller de manualitats de Nadal per a tots els públics per confeccionar estrelles per l'arbre de Nadal, llibrets d'emocions i bols per als camells dels Reis d'Orient.
Instal·lacions participatives: “L’estrany viatge del Sr. Tonet”
🕒 11 a 14 h i 16 a 19 h
📍 Passeig Nou
Dins de les activitats gratuïtes de Nadal als Barris, la companyia d’arts de carrer de jocs i experiències Tombs Creatius proposa “L’estrany viatge del Senyor Tonet”. El viatge es descobreix a través de 10 jocs construïts amb material en desús com fustes, palets i mobles antics. Els diferents jocs expliquen les històries del senyor Tonet, les seves troballes úniques, els seus viatges i totes les criatures màgiques que ha conegut al llarg de les seves expedicions. En cas de pluja, l’activitat se celebrarà en el mateix horari a la plaça Catalunya.
Taller de crear llufes per Sants Innocents
🕒 11 h
📍 Sala de jocs del Museu del Joguet de Catalunya (Carrer de Sant Pere, 1)
🎟️ Entrada: 3 euros (places limitades, inscripcions al web www.mjc.cat)
El Museu del Joguet de Catalunya proposa recuperar una tradició catalana amb el taller de creació de llufes de paper per celebrar el Dia dels Innocents. Els tradicionals per enganxar-les d'amagat als amics i familiars. Una activitat creativa i divertida per a totes les edats.
Visita guiada 100 anys de Dalí i Lorca a Figueres
🕒 11 h (1 h i 30 minuts). El dia 6 i 28 de desembre, visita en castellà, i el 20 de desembre en català.
📍 C/ Monturiol (Passatge exterior de la Casa Natal Salvador Dalí i casa Mas Roger)
🎟️ Entrades entre 7 i 10 euros (gratuït als menors de 10 anys) al web visitfigueres.entradasdemuseos.com i presencialment a l’Oficina de Turisme (plaça de l’Escorxador).
Teatre musical “El Primer Nadal dels Pastors”
🕒 18 h
📍 Teatre Municipal el Jardí
🎟️ Entrades: 12 euros (els menors de 12 anys, 6 euros). Venda d’entrades a la taquilla del Teatre Municipal el Jardí i a www.figueresaescena.cat. Organitza l’associació Els Pastorets de Figueres
DILLUNS 29 DE DESEMBRE
Escola de Patges (1r dia)
📍 Teatre Municipal El Jardí (Aula de Teatre)
🕒 9 a 13 h
Tercera edició de l’Escola de Patges, impulsada per l’Ajuntament de Figueres i l’Aula de Teatre. Es tracta d’una activitat per a joves de 12 a 15 anys que consisteix a aprendre teatre amb l'objectiu final de poder participar en la Cavalcada de Reis. Es realitza a l’Aula de Teatre, situada al Teatre Municipal El Jardí, i són quatre sessions que es duen a terme els dies 29, 30, 31 de desembre i 2 de gener de 9 a 13 h, a més de la Cavalcada (dia 5 de 16 a 21 h). Més informació i inscripcions a www.aulateatrefigueres.cat i 633 418 610.
Especial Postres de Cap d'Any
🕒 10 h
📍 Oficina Jove de Figueres i Alt Empordà (C/ Anicet de Pagès, 2)
Activitat gratuïta per preparar les millors postres per celebrar el Cap d'Any, amb receptes espectaculars i delicioses per sorprendre tothom. Per a joves d’entre 12 i 29 anys. Inscripcions a l’Oficina Jove i a www.empordajove.cat.
Ludoteca
🕒 11 a 14 h i 16 a 19 h
📍 Centre Cívic Joaquim Xirau (Carrer de Vilatenim, 45. Marca de l’Ham)
Dins de les activitats gratuïtes de Nadal als Barris, Ludus Mundi proposa jocs moderns de taula i de construcció per a nens i nenes a partir de 5 anys.
Taller de circ
🕒 11 a 14 h i 16 a 19 h
📍 Passeig Nou
Dins de les activitats gratuïtes de Nadal als Barris, La Guixera proposa tallers de circ per a nens, joves i grans: boles, cables i skates d'equilibri, monocicles, pedals, malabars, aeris i molt més. En cas de mal temps, l’activitat es traslladarà al Molí de l’Anguila.
Instal·lacions participatives: “L’estrany viatge del Sr. Tonet”
🕒 11 a 14 h i 16 a 19 h
📍 Plaça Josep Pla
Dins de les activitats gratuïtes de Nadal als Barris, la companyia d’arts de carrer de jocs i experiències Tombs Creatius proposa “L’estrany viatge del Senyor Tonet”. El viatge es descobreix a través de 10 jocs construïts amb material en desús com fustes, palets i mobles antics. Els diferents jocs expliquen les històries del senyor Tonet, les seves troballes úniques, els seus viatges i totes les criatures màgiques que ha conegut al llarg de les seves expedicions. En cas de pluja, l’activitat es traslladarà a la plaça Catalunya.
Pessebre Vivent de Figueres
🕒 19 h
📍 Temple de Sant Pere
🎟️ Entrada lliure amb aportació voluntària
Organitza Catequesi Interparroquial de Figueres, Amics de Sant Pere de Figueres i Ajuntament de Figueres. Degustació de Garnatxa de l’Empordà a la sortida.
DIMARTS 30 DE DESEMBRE
Escola de Patges (2n dia)
📍 Teatre Municipal El Jardí (Aula de Teatre)
🕒 9 a 13 h
Campionat de futbolí
🕒 10 h
📍 Oficina Jove de Figueres i Alt Empordà (C/ Anicet de Pagès, 2)
Activitat gratuïta per venir a jugar al futbolí sol, en parella o amb equip, sense importar el nivell, sinó les ganes de jugar i gaudir d’un bon ambient, música i premis. Per a joves d’entre 12 i 29 anys. Inscripcions a l’Oficina Jove i a www.empordajove.cat.
Taller de manualitats
🕒 11 a 14 h i 16 a 19 h
📍 Centre Cívic Creu de la Mà (Plaça Remei Bosch)
Dins de les activitats gratuïtes de Nadal als Barris, La Bullidora proposa un taller de manualitats de Nadal per a tots els públics per confeccionar estrelles per l'arbre de Nadal, llibrets d'emocions i bols per als camells dels Reis d'Orient.
Ludoteca
🕒 11 a 14 h i 16 a 19 h
📍 Consell Municipal de Vilatenim (C/ Nou, 9. Vilatenim)
Dins de les activitats gratuïtes de Nadal als Barris, Ludus Mundi proposa jocs moderns de taula i de construcció per a nens i nenes a partir de 5 anys.
Instal·lacions participatives: “L’estrany viatge del Sr. Tonet”
🕒 11 a 14 h i 16 a 19 h
📍 Pista annexa del Centre Cívic Joaquim Xirau (Carrer de Vilatenim, 45. Marca de l’Ham)
Dins de les activitats gratuïtes de Nadal als Barris, la companyia d’arts de carrer de jocs i experiències Tombs Creatius proposa “L’estrany viatge del Senyor Tonet”. El viatge es descobreix a través de 10 jocs construïts amb material en desús com fustes, palets i mobles antics. Els diferents jocs expliquen les històries del senyor Tonet, les seves troballes úniques, els seus viatges i totes les criatures màgiques que ha conegut al llarg de les seves expedicions. En cas de pluja, l’activitat es traslladarà al Molí de l’Anguila.
Zona gaming i final del torneig ES Sports FC26 i Mario Kart 8 Deluxe
🕒 18 a 21 h
📍 Auditori dels Caputxins
Dins de les activitats gratuïtes de Nadal als Barris, a càrrec de Rincón del Gamer tindrà lloc les finals dels torneigs de videojoc de Mario Kart 8 Deluxe i d’EA Sports FC26 que s’hauran iniciat els dies anteriors. També es disposarà d’una zona de joc lliure amb més de vint màquines cooperatives actuals i retro.
Visita guiada Ruta Històrica de la Guerra Civil a Figueres
🕒 11 h. El 27 de desembre, visita en català, i el 30 de desembre en castellà.
📍 Pel centre de la ciutat (inici al Passeig Nou)
🎟️ Entrades entre 9 i 12 euros (gratuït als menors de 10 anys) al web visitfigueres.entradasdemuseos.com i presencialment a l’Oficina de Turisme (plaça de l’Escorxador).
Visita guiada per alguns dels indrets de Figueres que van ser més significatius durant la Guerra Civil i ens apropa als testimonis dels protagonistes d’aquest ep*sodi històric. Inclou accés al refugi antiaeri de la Plaça del Gra.
Visita guiada als llums de Nadal dalinians
🕒 18 h (durada 1 h 30 minuts). Dies 5, 7, 13, 21, 23, 30 de desembre, i 3 de gener
📍 Pel centre de la ciutat
🎟️ Entrades entre 3 i 6 euros (gratuït als menors de 10 anys) al web visitfigueres.entradasdemuseos.com i presencialment a l’Oficina de Turisme (plaça de l’Escorxador).
Visites guiades per conèixer la història dels llums de Nadal dalinians que hi ha instal·lats al centre de la ciutat aquests dies. Es tracta de llums inspirats en 12 postals nadalenques que va dibuixar l’artista figuerenc Salvador Dalí.
Pessebre Vivent de Figueres
🕒 19 h
📍 Temple de Sant Pere
🎟️ Entrada lliure amb aportació voluntària.
Organitza Catequesi Interparroquial de Figueres, Amics de Sant Pere de Figueres i Ajuntament de Figueres. Degustació de Garnatxa de l’Empordà a la sortida.
DIMECRES 31 DE DESEMBRE
Escola de Patges (3r dia)
📍 Teatre Municipal El Jardí (Aula de Teatre)
🕒 9 a 13 h
La Dona dels Nassos
🕒 10 h
📍 Pel centre de la ciutat
Coincidint amb el darrer dia de 2025, la Dona dels Nassos es passejarà per la ciutat. Diuen que aquelles persones que la troben començaran amb molt bon peu el 2026.
DIVENDRES 2 DE GENER
Escola de Patges (4t dia)
📍 Teatre Municipal El Jardí (Aula de Teatre)
🕒 9 a 13 h
15è Obert d'Escacs de Nadal Ciutat de Figueres
🕒 Del 2 al 5 de gener. Dies 2 i 3 a les 15 h i a les 17:30 h; dia 4 a les 9 h i a les 11:30 h i dia 5 a les 9:30 h.
📍 A la Seu del Casino Menestral Figuerenc (C/ Poeta Marquina, 2).
El Club Escacs Figueres organitza una nova edició del torneig d’escacs en quatre dies consecutius. Us hi podeu inscriure enviant un correu electrònic a escacsfigueres@gmail.com.
Tallers de Nadal al Castell
🕒 11 a 13 h
📍 Castell de Sant Ferran
🎟️ Preu: 5 euros per taller. Inscripcions a www.castelldesantferran.cat
Tallers infantils de manualitats nadalenques, amb construcció de fanalets, boles i decoració de Nadal, taller de desitjos... Els dies 2, 3, 4 i 5 de gener, organitzat pel Castell de Sant Ferran. Tots els participants tindran entrada gratuïta al Castell i podran pujar als nous vehicles elèctrics en acabar el taller.
Campament Reial
🕒 17.30 h a 20 h. Dies 2 i 3 de gener
📍 Plaça de l'Església de Sant Pere
Torna el Campament Reial, que permet que els infants de Figueres puguin lliurar personalment la seva carta a un emissari de Ses Majestats els Reis d'Orient.
Carter Reial al Casino Menestral
🕒 17.30 a 20.30 h
📍 Casino Menestral Figuerenc (Carrer Ample, 17)
El missatger dels Reis d’Orient visita el Casino Menestral, vine a entregar-li la teva carta plena de desitjos i somnis. Activitat organitzada per l’Esbart Nova Dansa i el Casino Menestral.
DISSABTE 3 DE GENER
Taller de crear un fanalet per rebre als Reis d’Orient
🕒 11 h
📍 Sala Brossa-Fregòli del Museu del Joguet (Carrer de Sant Pere 1)
🎟️ Entrada: 3 euros (places limitades, inscripcions al web www.mjc.cat)
El Museu del Joguet de Catalunya proposa un taller per construir un fanalet màgic per anar a esperar als Reis de l’Orient, treballant amb les mans i aprenent nocions bàsiques de geometria, de llums i d’ombres. Per a participar només cal tenir la carta als Reis començada i ganes de passar-ho bé. Taller impartit amb la col·laboració del col·legi d’arquitectes de Girona (COAC).
Tallers de Nadal al Castell
🕒 11 a 13 h
📍 Castell de Sant Ferran
🎟️ Preu: 5 euros per taller. Inscripcions a www.castelldesantferran.cat
Tallers infantils de manualitats nadalenques, amb construcció de fanalets, boles i decoració de Nadal, taller de desitjos... Els dies 2, 3, 4 i 5 de gener, organitzat pel Castell de Sant Ferran. Tots els participants tindran entrada gratuïta al Castell i podran pujar als nous vehicles elèctrics en acabar el taller.
Campament Reial
🕒 17.30 h a 20 h. Dies 2 i 3 de gener
📍 Plaça de l'Església de Sant Pere
Torna el Campament Reial, que permet que els infants de Figueres puguin lliurar personalment la seva carta a un emissari de Ses Majestats els Reis d'Orient.
Visita guiada als llums de Nadal dalinians
🕒 18 h (durada 1 h 30 minuts). Dies 5, 7, 13, 21, 23, 30 de desembre, i 3 de gener
📍 Pel centre de la ciutat
🎟️ Entrades entre 3 i 6 euros (gratuït als menors de 10 anys) al web visitfigueres.entradasdemuseos.com i presencialment a l’Oficina de Turisme (plaça de l’Escorxador).
Visites guiades per conèixer la història dels llums de Nadal dalinians que hi ha instal·lats al centre de la ciutat aquests dies. Es tracta de llums inspirats en 12 postals nadalenques que va dibuixar l’artista figuerenc Salvador Dalí.
Teatre musical “El Primer Nadal dels Pastors”
🕒 18 h
📍 Teatre Municipal el Jardí
🎟️ Entrades: 12 euros (els menors de 12 anys, 6 euros). Venda d’entrades a la taquilla del Teatre Municipal el Jardí i a www.figueresaescena.cat. Organitza l’associació Els Pastorets de Figueres.
DIUMENGE 4 DE GENER
Tallers de Nadal al Castell
🕒 11 a 13 h
📍 Castell de Sant Ferran
🎟️ Preu: 5 euros per taller. Inscripcions a www.castelldesantferran.cat
Tallers infantils de manualitats nadalenques, amb construcció de fanalets, boles i decoració de Nadal, taller de desitjos... Els dies 2, 3, 4 i 5 de gener, organitzat pel Castell de Sant Ferran. Tots els participants tindran entrada gratuïta al Castell i podran pujar als nous vehicles elèctrics en acabar el taller.
Espectacle de màgia de Raul Black
🕒 12 h
📍 Sala La Cate
🎟️ Entrada gratuïta.
Organitza l’Ajuntament de Figueres
Concert Coral de Nadal
🕒 12 h
📍 Asil Vilallonga (Avinguda Maria Vilallonga 1)
Concert Coral de Nadal en benefici de La Marató de TV3 a càrrec de la Coral Germanor Empordanesa del Casino Menestral.
El Patge Reial al Museu del Joguet
🕒 De 17 a 20 h
📍 Sala Oberta del Museu del Joguet de Catalunya (Carrer de Sant Pere, 1)
Aquest Nadal, el Patge Reial visita el Museu del Joguet per recollir totes les cartes de la mainada. Vine amb la teva carta i entrega-la al Patge, que se n’encarregarà de portar-la directament als Reis d’Orient.
DILLUNS 5 DE GENER
Tallers de Nadal al Castell
🕒 11 a 13 h
📍 Castell de Sant Ferran
🎟️ Preu: 5 euros per taller. Inscripcions a www.castelldesantferran.cat
Tallers infantils de manualitats nadalenques, amb construcció de fanalets, boles i decoració de Nadal, taller de desitjos... Els dies 2, 3, 4 i 5 de gener, organitzat pel Castell de Sant Ferran. Tots els participants tindran entrada gratuïta al Castell i podran pujar als nous vehicles elèctrics en acabar el taller.
Concurs de fanalets
🕒 11.30 h i 16.30 h
📍 Teatre Municipal El Jardí
El tradicional concurs, creat el 1921, s’adreça a nens i nenes d’I1 fins a 6è de primària. Per participar-hi, cal haver-s’hi inscrit prèviament. La inscripció és gratuïta i es podrà fer des del 16 de desembre fins al 2 de gener a l’Oficina de Turisme per correu electrònic turisme@figueres.org, telèfon 972 503 155 o presencialment (plaça de l’Escorxador). El concurs de fanalets es divideix en dues fases, el 5 de gener al Teatre Municipal El Jardí: a les 11.30 h es presenten els treballs davant el jurat i a les 16.30 h es proclamen els guanyadors amb la presència de Ses Majestats els Reis d’Orient.
Gran Cavalcada de Reis
🕒 19 h
📍 Recorregut: C/ Borrassà, Creu de la Mà, C/ Nou, plaça Ernest Vila (Font Lluminosa), C/ Castelló, plaça del Gra, C/ Rutlla, C/ d’en Blanch, C/ Caamaño i la Rambla. Els Tres Reis baixaran de les carrosses a la part alta de la Rambla i faran l’últim tram de recorregut a peu, passant pel mig de la Rambla i enfilant el carrer Girona fins a la plaça de l’Ajuntament.
Figueres es torna a vestir de gala per rebre els Ses Majestats els Reis d'Orient. La cavalcada comptarà amb una desena de carrosses i més de 300 figurants i mantindrà el recorregut dels darrers anys, amb sortida a les set del vespre al carrer Borrassà (Creu de la Mà) i arribada dels Reis Mags a la plaça de l’Ajuntament, a quarts de nou.
DIMARTS 6 DE GENER
Entrada gratuïta als museus de Figueres
📍 Teatre Museu Dalí
📍 Casa Natal Salvador Dalí
📍 Museu del Joguet de Catalunya