11/03/2026
El Consorci Sociosanitari d’Igualada ha rebut una subvenció de 660.587,61€, procedent dels fons Next Generation de la Unió Europea, per finançar les obres que va executar els anys 2020 i 2021 de reforma i ampliació de la Residència Pare Vilaseca que van permetre crear una nova unitat de psicogeriatria a la unitat lila, la creació de 3 noves habitacions dobles a l’antiga sala d’actes i la creació d’una sala d’estimulació cognitiva a la unitat verda, amb el corresponent mobiliari i equipaments.
La subvenció forma part de la Línia 1, Inversió per a nous centres residencials i d’atenció diürna i remodelació de centres existents, de la convocatòria de subvencions del Departament de Drets Socials per finançar actuacions, programes i projectes que millorin i reforcin les polítiques socials, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, finançat per la Unió Europea Next Generation EU.
L’objectiu principal de l’obra va ser el de modernitzar i ampliar la unitat lila, situada a la part més antiga de l’edifici de 1987. Es van millorar les instal·lacions i els espais tant per residents com per professionals i es van crear noves zones comunes adaptades a les necessitats de les persones ateses amb demències més avançades i a les persones que poden residir en unitats de convivència. La sala principal disposa d’una paret mòbil que permet dividir-la i tenir dos grups separats. També compta amb un projector per les sessions de cinema i amb electrodomèstics pels tallers de cuina. L’amplitud dels nous espais comuns és molt beneficiosa per persones amb afectacions cognitives que precisen deambular. Les noves habitacions compten amb grues de sostre, que faciliten la tasca del personal, ja que són més ergonòmiques, i donen mes seguretat als residents.
Si bé la inversió estava enfocada en una modernització i adequació de l’edifici, l’actuació també va permetre augmentar el nombre de places de la residència en 7 llits addicionals, passant de 152 a 159.