25/02/2026
🤖 Intel·ligència Artificial i salut: impulsant el futur des de Son Llàtzer
L’Hospital Universitari Son Llàtzer ha acollit una sessió institucional dedicada a la presentació de l'Estratègia d'Inteligéncia Artificial del Hospital i l’Institut d’Intel·ligència Artificial de les Illes Balears (IAIB), una iniciativa estratègica impulsada per la Universitat de les Illes Balears per promoure la recerca, el desenvolupament i la transferència de coneixement en intel·ligència artificial.
La jornada s’ha emmarcat dins el compromís del nostre hospital amb la innovació tecnològica i la transformació digital del sistema sanitari, reforçant la col·laboració entre l’àmbit clínic i l’entorn acadèmic i investigador.
Hi han participat el Dr. Xavier Varona, el Dr. Manuel González, la Dra. Catalina Picó i Andreu Palou March, investigador de reconegut prestigi internacional.
També ha intervingut Toni Moragues, subdirector d’Innovació, Tecnologia i Projectes del centre i Toni Contestí del Servei d'Informàtica del Hospital Son Llàtzer , que han exposat la visió estratègica de l’hospital en intel·ligència artificial i els projectes innovadors que s'estan desenvolupant desde Son Llàtzer
La trobada ha permès abordar el paper de la IA en la millora de l’atenció sanitària, les oportunitats de recerca conjunta i els reptes ètics i organitzatius associats al seu ús en salut.