28/04/2026
🎓Terrassa es posiciona com a ciutat pionera en la professionalització del sector funerari. I ho fa impulsant el primer Grau Mitjà de Formació Professional en Serveis Funeraris a Catalunya, que va presentar-se ahir en roda de premsa 📰.
Aquest nou cicle formatiu s’oferirà el curs 2026-2027 a l’Institut Montserrat Roig de Terrassa, en col·laboració amb Funerària de Terrassa.
Es tracta d’una nova titulació oficial que de moment engeguen a Catalunya les ciutats de Terrassa i Reus, i que regula i professionalitza per primera vegada un sector essencial amb una clara necessitat de personal qualificat. Segons Laura Rivas, tinenta d’alcalde de Serveis Generals i Govern Obert, regidora de Serveis Funeraris i presidenta del Consell d’Administració de Funerària, «suposa una gran oportunitat per a la ciutat i per a l’empresa municipal de serveis funeraris, reforçant el paper de Terrassa com a referent en la formació d’un sector amb futur”.
El projecte ha comptat amb la implicació d’entitats de referència del sector funerari com PANASEF i ASFUNCAT, que han promogut la regulació i professionalització del sector; amb la col·laboració del Ministeri d’Educació.